מרצים לחברות ולארגונים – מה הופך מרצים לאיכותיים?

כל מי שמכיר את עולם ההרצאות הישראלי, עולם שגודל ופורח בשנים האחרונות, בין אם זה בגלל האינטרנט או בגלל סיבות אחרות, יודע שיש לא מעט דמויות מוכרות, מפורסמות מעולמות תוכן שונים אשר מעבירים הרצאות. מרבית הדמויות מעבירים הרצאות לקהל הרחב לצד הרצאות לחברות וארגונים על פי הזמנה.

השאלה הנשאלת היא, האם כל אחד יכול להעביר הרצאה, האם באמת אפשרי שכל מי שיש לו מה לספר, יכול לעמוד מול קהל ולתת הרצאה שתהיה מעניינת, מרגשת, מעשירה ומחכימה וכן מעוררת השראה.

מרצים לחברות ולארגונים

מן הסתם זה עניין סובייקטיבי, יש דברים שיעניינו אדם אחד ואדם אחר פחות, יש דברים שיעוררו רגש והזהות אצל אחד ועוד שאחר ירגיש שזה קיטש ולא אמיתי. זה הכל תלוי מנקודת המבט של המאזין. עם זאת, יש דברים שהם לא ניתנים לדיון או לשאלה, דברים שכל אחד שם לב אליהם, וזה איכות המרצה בכל הקשור ליכולת שלו להעביר הרצאה.

יש כמה פרמטרים שהופכים מרצה לאיכותי, פרמטרים אשר הופכים אותו למישהו שיסחף אחריו את הקהל, לא במובן שאחרי ההרצאה הקהל ימהר לבצע את מה שהוא אומר, אלא במובן שהוא יאזין לו קשב רב ויכנס אל תוך הסיפור שלו.

לעוד פרטים על מרצים לחברות ולארגונים, לחצו כאן…

הנה מספר נקודות שחשוב שיהיה לכל מרצה שמגיע להרצאות בפני חברות וארגונים:

טון דיבור נעים ונוח – בשביל להרצות לקהל, רצוי מאוד שהדיבור יהיה ברור, רהוט, נעים ונוח להאזנה. טון שכל הקהל יוכל לשמוע בצורה ברורה.

סדר – הרצאה טובה היא הרצאה מסודרת, אם קופצים מנושא לנושא ומשאירים קצוות פתוחים, אז אי אפשר ליהנות מההרצאה.

שימוש באמצעים – היום בשביל שהקהל ייהנה מהרצאה רצוי להשתמש בכלים ואמצעים, למשל במצגות, סרטונים, מוזיקה ועוד.

סבלנות – מרצה טוב הוא מרצה סבלני, כזה שמוכן לענות על שאלות, כזה שמוכן להסביר, כזה שיש לו קשר עם הקהל שלו.

דיוק בפרטים – בסופו של דבר, הרצאה חייבת להיות מגובה בעובדות, נתונים, פרטים אמייתיים. אחרת האמון של הקהל במרצה ייאבד מהר מאוד.

ביטחון עצמי – עמידה מול קהל היא קודם כל סיפור של ביטחון עצמי.

Updated: דצמבר 22, 2017 — 2:18 am

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Clearbox © 2016