דיאטת חלבונים – מה זה בעצם אומר?

כל מי שבקי בעולם הדיאטות יודע, שמעת לעת מופיעה לה דיאטה חדשה אשר לא מעט אנשים מחליטים לנסות אותה ובמקרים רבים הופכים אותה לתפריט הקבוע שלהם. יש מי שעושה את זה מתוך רצון לרדת במשקל, אחרים עושים את זה מתוך רצון לשמור על הבריאות שלהם, ויש גם מי שעושה את זה מתוך רצון לשנות הרגלי אכילה לא נכונים.

אחת הדיאטות שהפכו מאוד פופולאריות בשנים האחרונות, היא דיאטה על בסיס חלבונים (תוכלו לקרוא כאן בהרחבה). בבסיס הדיאטה הזאת עומדים שני רעיונות, הראשון, לאלף את הגוף להתמודד עם מצבי רעב, ובכך להרגיל אותו לצרוך פחות מזון, הרעיון השני הוא לצרוך אך ורק אוכל שיש בו חלבונים. למה זה טוב? ראשית חלבונים זה בריא, זה בונה ומשקם את השריר, שנית, מדוע באוכל שהוא הרבה יותר "קל", שלישית, בעזרת צריכת חלבונים אפשר באמת לאלף את הגוף לאכול מעט.

דיאטת חלבונים

יש לציין, מי שרוצה לצרוך אך ורק מזון עם חלבונים, חייב לעשות את זה באופן מתואם עם איש מקצוע. הוא לא יכול לעשות את זה על דעת עצמו מאחר ויש סיכוי רב שהוא ימנע מעצמו מרכיבים שיש בפחמימות ואז זה יכול להיות מסוכן, מה עוד שגם צריכת עודף חלבונים לא נחשבת לדבר בריא.

כיצד יוצרים דיאטת חלבונים

ברמת העיקרון העניין לא מסובך מדי. פשוט לוקחים מזון שיש בו כמויות חלבונים גדולה ובונים ממנו תפריט. אפשר לעשות את זה באמצעות דגים, בשר, גבינות, חביתיות (או כל מזון אחר עם ביצים) וגורטים, קטניות מסוגים שונים ועוד.

מי שבוחר בדיאטה שכזו צריך לזכור, לא כל מזון שיש בו חלבון הוא בהכרח בריא, חשוב לשים לב איזה חלבון יש, ובמילים אחרות אלו חומצות אמינו יש. בסך הכל ישנן 20 חומצות אמינו, 12 הגוף שלנו יודע לייצר, לכן יש לוודא שבמזון אותו אנחנו צורכים יש את השמונה הנותרים.

נקודה נוספת שחשוב להדגיש בהקשר זה, אם אנחנו בוחרים לצרוך אך ורק מזון עם חלבון ואנחנו טבעוניים, יש לנו תחליפים לא רעים בכלל לחלבונים מהצומח, אך העניין הוא שחלבון מהחי תמיד יהיה בריא יותר.

 

Updated: מרץ 24, 2018 — 5:10 pm

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Clearbox © 2016