הסיפור לא מספיק – מה שימכור את הספר שלך הוא עיצוב ספרים מקצועי ומושך

הגעתם לשלב שבו אתם מרגישים שיש לכם מה לומר וברצונכם להוציא לאור ספר? במקרה זה פונים בדרך כלל להוצאות לאור כדי לשמוע מה דעתם של אנשי המקצוע ולנהל משא ומתן על התהליך עצמו והצורה המוגמרת של הספר. אחרי בחירת ההוצאה לאור תצטרכו לקבל תשובות מאנשיה בעניין הפקת הספר. כדי שיהיה טעם להוציא ספר לאור תצטרכו להסביר מה הופך אותו לדעתכם למעניין לקריאה וכמה אתם מוכנים להשקיע בפרויקט. הוצאות לאור למתחילים מספקות שירותי עריכה הגהה עימוד ועיצוב לספרים וגובות תשלום מהמחברים.

כל טקסט שנכתב, בין אם הוא כולל שירה, פרוזה, דברי הגות, מחקר או טבלאות סטטיסטיות – זקוק לעיצוב מתאים כדי שיהיה נגיש לקוראים. עיצוב גרוע מוריד מאוד את הסיכויים למכירות. עיצוב מקצועי מוקפד יסייע מאוד למכירות מפני הספר ייראה טוב, ואנשים יראו את עמוד השער או יעלעלו בו בחנות ספרים – ויתרשמו לטובה ממנו. כדי להפוך את הספר לאטרקטיבי לקורא – דרוש עיצוב מושך. את העיצוב מצבע איש מקצוע שהוא המעצב הגרפי. בפגישה איתו תדונו עיצוב ספריםבהעדפות שלו ובבחירה שלכם בנושא הכריכה. חשוב להקשיב להערותיו המקצועיות וגם להסביר לו את כוונותיכם וכך ניתן להגיע לעמק השווה. הספר ייראה כפי שרציתם ותכננתם אבל עם הכנסת תיקונים ויישום המלצות של המעצב הגרפי.

עיצוב ספרים עם טקסט רץ הוא צעד מקצועי הכולל בחירת כריכה לספר אשר תמשוך את הקהל ותגרום לאנשים לרצות לרכוש את הספר בחנות או דרך האינטרנט. הכריכה היא למעשה תעודת הזהות של הספר. לכן חשוב להקפיד שדרך הכריכה הקורא המיועד יתרשם לטובה ויבין מהר במה מדובר.  בשוק יש כמה וכמה סוגי כריכות לבחירתכם. יומנים כוללים לרוב כריכות בד, מוצרי יוקרה באים עם כריכת עור וכו'. בפגישה עם המצעצב תחליטו ביחד מהי הכריכה המתאימה, מתי להעדיף כריכה רכה ומתי כריכה קשה. כמו כן תתמקו בשאלות של עיצוב הכריכה, כתיבת שם הספר, גופן מתאים, צבעים, פרטים על המחבר ועוד. המלצות המעצב מיועדות לשרת אתכם ולהגדיל את המכירות.

קראו גם:

הדפסת ספרים – חלומות שהופכים למציאות

להפיץ את ספר הביכורים שלכם

Updated: נובמבר 25, 2018 — 5:27 pm

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Clearbox © 2016