מערכת בילינג – מהי ולאילו ארגונים היא מתאימה?

מערכת בילינג נועדה לניהול מערך החיוב והגבייה ומוכנסת לפעולה לאחר סיכום העסקה מול הלקוח ואספקת המוצר או השירות. המערכת הזאת היא חלק בלתי נפרד ממערכת CRM ממוחשבת שנועדה לניהול קשרי לקוחות. היא מוטמעת בארגון ומחוברים אליה כל המחלקות והאגפים, כך שכל מידע או פעולה  הנעשים במקום אחד יכולים לקבל ביטוי גם בשני. כך נמנעות טעויות, כפילויות וכדומה והפעילות הופכת לממוקדת ויעילה. בפועל, מתבטא הדבר כאשר מונפקת תעודת משלוח ללקוח, לאחר קבלת השירות מוצאת חשבונית מס ולאחר התשלום גם קבלה. הכול אוטומאטי ולא מעורבות של הפקידים. 

מערכת גנרית

מערכת ניהול בילינג היא מערכת גנרית המסוגלת להתאים לארגונים בסדרי גודל שונים ובתחומים מגוונים. היא מסוגלת לערוך ולעקוב אחר רשימות לקוחות קבועים. מזדמנים, מנויים ועוד. ניתן להגדיר מנויים עם הגדרת חוזה וביצוע חישוב וגבייה המותאם ספציפית אליו. הגבייה יכולה להיעשות על ידי כרטיסי אשראי, הוראת קבע בבנק ועוד. לאחר גביית התשלום מונפקת חשבונית מס מתאימה. הניהול האוטומאטי מונע טעויות מחד ומאפשר קליטת לקוחות חדשים בקצב גבוה וללא הגבלה.

ניהול היסטורית המידע

מערכת בילינג ממוחשבת מספקת מידע מגוון בלחיצת כפתור. כך לגבי היסטורית החיוב כולל סכומים מדויקים ותאריכי חיוב ועוד. הדבר מאפשר להשיב על טענות לקוחות לטעויות, לבדוק עבור איש השיווק את הנתונים ובכך לאפשר לו מכירות חדשות ונוספות ועוד. מידע על סיום ההתקשרות הקבועה ידרבן ליצירת קשר לחידוש וכן הלאה. המערכת האוטומאטית מנפיקה גם מסמכים המיועדים להתחשבנויות השנתיות מול הרשויות. מומלץ לרכוש מערכת בילינג מקצועית מחברה בעלת מוניטין בתחום. החברה תטמיע אותה, תדריך את העובדים בניהולה ותספק ליווי טכני כל אימת שיידרש. כל זאת לטובת ניצולה המלא והיעיל. למידע נוסף פנו לרעות וואן CRM

אהבתם את המאמר?

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on linkedin
Share on Linkdin
Share on pinterest
Share on Pinterest
אריאל יוספי

אריאל יוספי

כלכליסט במקצועו, חובב ספרות ישראלית ועוזר לאנשים לנהל את כספם בצורה טובה יותר.

השאירו תגובה

אולי יעניין אתכם